Thursday, February 19, 2009

ABDULLAH BADAWI KEKAL PM SELEPAS MAC 2009


19 Feb : Ramai pihak meramalkan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Badawi akan terus mengekalkan jawatan Perdana Menteri selepas Perhiumpunan Agung UMNO pada Mac ini, walaupun pelan peralihan kuasa kepada Datuk Seri Najib Tun Razak telah dicanangkan oleh pihak-pihak tertentu.


Tindakan-tindakan kurang matang serta kekalahan pada dua Pilihan Raya Kecil (PRK) di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu yang tidak memihak kepada Barisan Nasional di bawah tanggungjawab Najib memberikan sedikit impak kepada pelan peralihan kuasa yang diwar-warkan itu.


Kemelut politik negeri Perak yang ditimbulkan oleh Najib bakal mengundang masalah berjela-jela. Ditambah lagi dengan tiga Pilihan Raya Kecil (PRK) selepas Persidangan Agung UMNO yang bakal menjadi tamparan besar buat BN dikala rakyat bangkit memprotes ketidakpuasan hati rakyat terhadap Najib, terutamanya kemelut politik yang melanda negeri Perak. PRK itu melibatkan dua DUN iaitu Bukit Selambau dan Bukit Lanjan dan Kawasan Parlimen Bukit Gantang.

No comments:

Post a Comment