Tuesday, January 20, 2009

KES BUNUH BENDAHARI MIC - POLIS TAHAN 8 SUSPEK

Ipoh 20 Jan : Polis menahan 8 lelaki bagi membentu siasatan kes pembunuhan Bendahari MIC pada 12 Januari lalu di rumahnya di Jalan Wayang, Buntong dekat sini.

Ketua Polis Perak, Datuk Zulkefli Abdullah berkata semua lapan suspek di tahan di Selangor atas maklumat yang diterima daripada orang ramai. Polis turut merampas enam bilah parang dan wang tunai sebanyak RM 1200, perakam DVD yang dipercayai disamun dalam kejadian tersebut. Sebuah kereta Proton WAJA yang dilarikan dalam kejadian tersebut ditemui dibakar di Jalan Besar Banting, Selangor dipercayai untuk menghilangkan bukti pembabitan mereka dalam kes berkenaan.
Mereka yang ditahan berumur dalam linkungan 20 - 30 tahun direman sehingga Khamis ini untuk membantu siasatan lanjut. Polis juga sedang menjejaki dua suspek lagi bagi membantu siasatan. Mereka ialah N. Sarawanan, 34 dengan alamat terakhir di No. 70, Persiaran Muhibbah Jaya 3, Taman Muhibbah Jaya, Sungai Siput dan P. Vijayan 24 beralamat di No.27, Lorong Bendahara 38C, Taman Seri Indah, Klang, Selangor.
Beliau meminta orang ramai yang mengenali kedua-dua suspek supaya menghubungi ASP Azizul Helmi Hamzah di nombor talian 05-2451500 untuk membantu siasatan,

No comments:

Post a Comment