Friday, May 6, 2011

MENGAPA ISLAM HANYA SEBAGAI AGAMA RASMI SAHAJA?

PULAU PINANG 6 Mei - Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi menafikan dakwaan Utusan Malaysia kononnya beliau menganjurkan satu majlis pertemuan paderi dari seluruh negara yang didakwa turut membincangkan agenda menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan sekali gus melantik Perdana Menteri dalam kalangan penganut agama itu.

Menurut wakil rakyat DAP itu, beliau hanya menghadiri majlis kesyukuran yang diadakan secara tertutup untuk paderi-paderi tersebut di sebuah hotel di Jalan Macalister di sini sebagai tetamu.

Majlis pertemuan paderi-paderi berkenaan dan ikrar menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan didedahkan oleh dua laman blog hari ini iaitu 'bigdog' di http://bigdogdotcom.wordpress.com/ menerusi entri bertajuk 'Making Christianity the official religion? dan blog Marahku di http://marahku.blogspot.com.

Cakcebor : Orang bukan Islam walaupun tidak berkuasa tetapi bercita-cita tinggi untuk mengangkat fahaman agamanya. Mengapa orang Islam yang berkuasa tidak peduli atau mahu memartabatkan hukum Islam sebagai landasan siasahnya?


No comments:

Post a Comment